Thursday, July 23, 2009

Another day of frustration...

Hari ini komputerku 'buat hal' lagi. Apa la nak jadi dengan kompueter lama aku ni. Bila aku pikir2 balek, biar la die rosak. jangka hayat dia pun dah lebih dari 10 tahun [ mana tak rosak.huhu~]. Tapi rosak kali ini lain dari yang lain yang pernah aku 'faced' sebelum ini. 'monitor' komputer aku dah x bley nyala. Memang kene sabor dengan lebih lagi la. Masakan aku nak guna komputer kalau aku tak boleh nampak apa yang aku tengah buat."sengal". Itulah 'word' yang aku keluarkan dalam masa-masa begini.[tak ade ilmiah langsung apa yang aku cakap nih].....

Sebenarnya, ada hikmah disebalik rosaknya komputer aku ni. 'Actually', aku dah pun siapkan 'omwork2' yang 'lecturer' dah bagi. Syukur kerana rosaknya komputer. Haha. Pelik. kalau difikir-fikirkan balik, sebenarnya 'There are gold behind the boulder". Percayalah. Setiap yang Allah berikan pada kita ada nilai yang tak ter'calculate' oleh diri kita. Cuba ingat balik.....Allah dah pun ingatkan kita dalam Alquran bahawa setiap kesusahan pasti akan diikuti dengan kesenangan...

1 comment: